5 anledningar att ge teamet en digital kurs i sommarpresent

digtala verktyg lärande May 24, 2024

Att hitta den perfekta sommarpresenten till ditt team kan vara en utmaning. Istället för att ge bort traditionella presenter som kanske snabbt glöms bort, varför inte ge något som verkligen kan göra skillnad? En digital kurs kan vara den perfekta gåvan som både inspirerar och utvecklar ditt team. Här är fem anledningar till varför en kurs är den bästa sommarpresenten.

1. Långvarig nytta

Istället för en present som snabbt glöms bort eller förlorar sitt värde, erbjuder en kurs långvarig nytta och nya färdigheter. Genom att ge bort en kurs visar du att du bryr dig om ditt teams långsiktiga utveckling och framgång. Denna investering i kunskap kommer att gynna både individerna och företaget som helhet under lång tid framöver.

2. Flexibel inlärning

Digitala kurser erbjuder en flexibel inlärningsmiljö som passar perfekt under sommarmånaderna. Ditt team kan ta del av kursinnehållet när det passar dem bäst, oavsett om de är på semester eller arbetar hemifrån. Detta gör att lärandet kan anpassas till varje medarbetares individuella schema och livsstil.

3. Förbättrad kommunikation

En kurs i skrivande och digital kommunikation kan avsevärt förbättra ditt teams förmåga att kommunicera effektivt. Effektiv kommunikation är avgörande för företagets framgång och leder till ett starkare varumärke och bättre konverteringar. Med förbättrad kommunikation kan ditt team arbeta mer effektivt och uppnå bättre resultat.

4. Professionell utveckling

Genom att investera i teamets professionella utveckling stärker du deras kompetens och ökar deras motivation. Intern kompetensutveckling är både kostnads- och tidseffektivt och bidrar till att skapa en starkare sammanhållning inom teamet. När medarbetarna känner att de får möjlighet att utvecklas och lära sig nya saker, ökar också deras engagemang och lojalitet i verksamheten.

5. Nya perspektiv och idéer

Att ta del av en kurs kan ge ditt team nya perspektiv och idéer som de kan tillämpa i sitt arbete. Genom att lära sig de senaste teknikerna och trenderna inom sitt område, kan de bidra med fräscha idéer och innovativa lösningar som gynnar hela företaget. Ett team som ständigt uppdaterar sin kunskap och kompetens står bättre rustat för framtidens utmaningar.

Skrivskolans kurser – perfekt för sommarens lugnare tempo

Skrivskolan erbjuder korta, digitala kurser som är skräddarsydda för att passa in i ett hektiskt schema. Våra kurser kombinerar praktiska övningar med teori för att maximera lärandet på kort tid. Kurserna kan tas när och var som helst, vilket ger ditt team friheten att lära i sin egen takt. Med tillgång via både webbläsare och app, är kurserna tillgängliga i sex månader efter köp. Våra kurser är utformade av experter inom skrivande och kommunikation, vilket garanterar att ditt team får bred och aktuell kunskap.

Ge bort en kurs från Skrivskolan i sommarpresent – få 10 procent rabatt!

Studier har visat att alldeles för många svenskar önskar kompetensutveckla sig, men upplever att de inte har tiden att göra det. På Skrivskolan tycker vi det är synd. Därför har vi just nu en sommarkampanj där vi erbjuder tio procent rabatt på alla digitala kurser fram till den 30 juni när du köper tre eller fler.

Använd koden SOMMAR10 vid anmälan för att ta del av rabatten. Som en extra present skickar vi ett digitalt gåvokort till din mejl, som du kan skriva ut eller skicka vidare till dina medarbetare. Kortet innehåller instruktioner om hur man får tillgång till sin kurs, vilket gör det enkelt för varje medarbetare att ta del av sin present.

Så här gör du:

1. Utforska: Gå igenom vårt kursutbud och välj de kurser som passar ditt team, eller låt dina medarbetare välja vilken kurs de vill ta.
  2. Anmäl: Fyll i formuläret med information om ditt företag och medarbetare, och ange hur många kurser du vill köpa. Glöm inte rabattkoden!
  3. Bekräfta: Vi kontaktar dig inom en arbetsdag för att bekräfta din beställning. Du får faktura och digitalt gåvokort via mejl inom två arbetsdagar.
  4. Dela ut: Dela ut presenten till ditt team och låt dem börja sin resa mot bättre kommunikation och ny kunskap.

Har du några frågor eller vill bolla ett annat upplägg? Då är du varmt välkommen att kontakta oss

Glad sommar!