Välkommen till Skrivskolan

Vi erbjuder nischade kurser, workshops och föreläsningar inom skrivande, med fokus på digital kommunikation. Varmt välkommen hit!

Det här är Skrivskolan

Stockholms Skrivskola erbjuder digitala skrivkurser, personlig skrivcoachning, interaktiva workshops och företagsanpassade utbildningar med fokus på digital kommunikation. Vi har ett stort nätverk av kommunikatörer, strateger och föreläsare med olika inriktning och kompetens. Det innebär att alla våra kunskapsformat är ledda av experter med aktuell kunskap inom respektive ämne.

Skrivskolan är en del av Byrågruppen som består av: Stockholms Skrivbyrå, Knack Konsulter & Rekrytering och Filmbyrån i Stockholm. Tillsammans skapar vi ett heltäckande erbjudande inom kommunikation och marknad: utbildning, text- och filmproduktion, strategi och rekrytering.

Skrivkurser av olika slag

Idag skriver och publicerar vi mer text än någonsin. Oavsett om du är nybörjare eller van skribent tror vi att du kan utveckla ditt skrivande och bli mycket bättre på kort tid. Det handlar bara om att hitta rätt metoder, få upp ögonen för konkreta verktyg och tänka rätt.

Fullärd blir man aldrig och kanske är det tjusningen med skrivandet. Våra kurser hålls i alla fall av experter som har ägnat många år åt just skrivande.

1. Digitala skrivkurser

Våra kurser är helt digitala och skapade av en lärare, men inte lärarledda. Det innebär att du kan genomföra dem när och var du vill. Du bestämmer själv vilken takt du vill ha. Kurserna tar cirka 2-4 timmar.

2. Workshops och föreläsningar för grupper

Våra workshops kan byggas och kombineras nästan hur som helst. Du kan inspireras av våra förslag och komma med egna.

3. Företagsanpassade utbildningar

Med en skräddarsydd utbildning får du ett anpassat läroformat som gör att du snabbt tar din verksamhets skrivande till nästa nivå.

4. Skrivcoachning

Med en skrivcoach får du ett skräddarsytt program som gör att du snabbt tar ditt skrivande till nästa nivå.

Våra föreläsare

Våra digitala skrivkurser är skapade av experter med djup och bred kunskap inom olika ämnen. Under kursens gång bjuds du på deras bästa metoder och tips för att du ska få ut så mycket kunskap som möjligt. Många av våra föreläsare är ofta ute på plats hos företag och utbildar, och vissa är dessutom lärare på andra skolor och läroplattformer såsom Berghs School of Communication, Hyper Island och Resumé Akademi.

Support

Har du frågor om hur Skrivskolan funkar? Kolla in våra Frågor och svar! Om du inte hittar svaret på din fråga eller har några tekniska problem med plattformen välkommen att kontakta [email protected].

Hoppas att du ska trivas här hos oss!

Beskriv kort vad du behöver hjälp med så hör vi av oss så snabbt som möjligt!

När du skickar in en fråga via formuläret godkänner du vår integritetspolicy.