Skrivskolan teamar upp – säg hej till Byrågruppen!

nyheter Feb 22, 2024

En kommunikationsbyrå, ett produktionsbolag, en skola och ett rekryteringsföretag. Nu samlas alla våra härliga systerbolag under samma tak. Vi hälsar Byrågruppen välkommen – en lite annorlunda byrågrupp!

– Vi har märkt att våra uppdragsgivares behov skiftar fort och med vår slimmade organisation har vi lyxen att jobba nära våra kunder och säga ja till mycket. Det som har börjat som lösningar på plötsliga behov har utvecklats till fyra verksamheter med tydligt nischade erbjudanden, och med många gemensamma kunder, säger vår grundare, Anna Kleinwichs Magnusson.

Inget kunskapsspill och bra fart framåt
Med start i februari erbjuder Byrågruppen ett brett utbud av tjänster inom digital marknadsföring, kommunikation, lärande, konsultmatchning och rekrytering. Varumärket rymmer Skrivskolan och våra tre systerbyråer: Stockholms Skrivbyrå, Knack konsulter & rekrytering och Filmbyrån i Stockholm. Alla tydligt nischade verksamheter som ofta delar uppdragsgivare.

– Vi lever i en tid där förändring är det enda konstanta, och vår ambition är att vara den partner som gör det möjligt för våra kunder att navigera och utnyttja förändringen till sin fördel, säger Hannah Kolam Grundmark, Skrivskolans vd.

Strategi, produktion, utbildning och rekrytering  – vi kan allt!
Byrågruppens erbjudande är format för att möta de snabbt skiftande behoven inom marknadsföring, kommunikation och resursplanering. Med lång erfarenhet och bred expertis inom textproduktion och video, konsultmatchning och rekrytering, skrivcoachning och utbildning kan vi se till att marknads- och kommunikationsteam alltid snurrar på bra.

– Om du anlitar en av våra byråer kan de andra enkelt kopplas på när behov dyker upp. Ibland behöver våra uppdragsgivare stöd med text- och videoproduktion, ibland med coachning av copywriters som behöver bli bättre på att använda AI. Veckan därpå behövs en konsult för ett tidsbegränsat projekt, på samma gång som de behöver rekrytera en ny kommunikationschef, säger Lotta Saxe, byråchef på Knack Konsulter & Rekrytering.

Snabb teknikutveckling, många digitala kontaktytor och minskade resurser ställer krav på alla som arbetar med kommunikation och marknadsföring. Genom att dela kunskap och samarbeta när det passar, kan våra leveranser lätt anpassas till olika behov. En effektiv organisation och löpande varma samarbeten, både med dig som uppdragsgivare och våra systerbyråer, sparar massor av tid. Tid som du kan använda till annat viktigt. Med andra ord passar Byrågruppen vår snabba tid som handen i handsken!

Är du sugen på att veta mer om hur Byrågruppen kan hjälpa dig och ditt team? Hör av dig så pratar vi!