Stor kurs i influencer marketing
Jag vill gå kursenInfluencer marketing
De vi tycker om litar vi på, eller hur? Och de vi tycker om och litar på, vill vi vara som. Det beteendet är själva stommen i influencer marketing och anledningen till att det fungerar så bra. Speciellt i en tid när många är trötta på reklam och söker äkthet och transparens. Vi vill ha genuina rekommendationer från verkliga människor.
Influencer marketing handlar förenklat om att varumärken samarbetar med influencers – alltså personer med stort inflytande och en trogen skara följare. Följarna ser oftast upp till influencern och vill bli inspirerade genom att titta, läsa eller lyssna i olika kanaler. Att låta en influencer göra innehåll med dina produkter och tjänster kan verkligen ge resultat, om du ser till att samarbeta med rätt influencer och lägger upp samarbetet smart.
Kurs i influencer marketing
I den här kursen får du lära dig om influencer marketing och hur du går tillväga för att hitta en eller flera influencers som passar ert varumärke. Vi går även igenom vilka olika typer av influencers som finns och vilka som jackar in i vilken målgrupp, samt hur ni ska arbeta tillsammans med influencers för ett lyckat samarbete. Sist men inte minst får du tips på hur ni själva kan skapa innehåll med inspiration från influencer marketing.
Vem passar skrivkursen för?
Kursen i influencer marketing är tänkt för dig som arbetar på ett företag som vill börja arbeta med marknadsföringsmetoden och vill få en gedigen genomgång av vad det innebär. Kanske vill du också lära dig hur du går tillväga för att bäst planera och genomföra en influencer-kampanj. Kursen är mer omfattande än Skrivskolans andra digitala kurser och passar dig som vill få en bra grund för att arbeta med influencer marketing!
Omfattning och upplägg på skrivkursen
Precis som alla Skrivskolans kurser är den här helt digital vilket innebär att du kan ta den när och var du vill. Du bestämmer själv vilken takt du vill ha. Från att du köpt kursen är den tillgänglig för dig i 6 månader. Glöm inte att kursen är personlig och därmed inte får delas med andra. Kursen hålls på svenska.
I kursen varvar vi teori med övningar för att du ska få sätta din kunskap på prov. Kursarbetet sker helt självständigt, så du bestämmer själv hur mycket du vill engagera dig i innehållet och övningarna.
Snabbinfo om kurs i att skriva rubriker
Pris: 9 600 kr + moms
Kursstart: När du vill
Omfattning: 15-25 timmar
Form: Digital kurs på distans, självstudier med övningar
Det här får du:
- Genomgång i hur influencer marketing fungerar
- Hur du väljer rätt influencers för ert varumärke
- Skillnader mellan olika generationer inom influencer-världen
- Hur du planerar och genomför en influencer-kampanj
Ansvarig för skrivkursen
Skrivskolans kurser skapas av olika personer med djup kunskap om kursens specifika ämne. Tack vare vårt stora nätverk av specialister inom digital marknadsföring och skrivande kan vi erbjuda kurser som innehåller den kunskap och de konkreta verktyg du behöver för att ta dig till nästa nivå!
Kursledare för just den här kursen i influencer marketing är Edit Brunner, expert med mångårig erfarenhet inom PR, sociala medier och influencer marketing.
Vanliga frågor
Behöver jag kurslitteratur?
Kan jag ta kursen när och var som helst?
Hur länge är min kurs tillgänglig?
Kan jag köpa kurser till företaget?
Fler kurser från Skrivskolan
Kurs i att skriva klarspråk
Lär dig skriva texter som är tydliga och lätta att begripa! Med klartextmetoden kan du attrahera både människa och sökmotor.
Kurs i att skriva SEO-texter
Så får du dina texter att ranka högre hos Google. En grundkurs i att skriva sökmotoroptimerat.
Kort kurs i att skriva med AI
Få kunskap om hur du använder dig av AI för att skriva och bearbeta text på ett effektivt sätt.
Har du en fråga?
Alla frågor är bra frågor. Lämna dina kontaktuppgifter så hör vi av oss så snabbt som möjligt.
När du skickar in en fråga via formuläret godkänner du vår integritetspolicy.